Pidifrky

Taky je sbíráte? S mojí drahou polovičkou máme cestování v krvi. Japabyne, když jsem oba vyrostli v tábornických klubech v Brně.
Jednoho dne si Katka koupila z návštěvy Dačic kreslenou pohlednici plnou vtipných gagů na téma kostkový cukr a zámek a lesy, což jsou hlavní dominanty městyse. Moc se mi líbila a tak jsem se podle informací na rubové straně dozvěděl, že se jedná o tzv. "Pidifrk", který se součástí jednoho velikého "Óbrfrku", který se skládá ze všech možných i nemožných turistických zajímavostí v naší krásné vlasti.
Ano, je to obdoba starých známých turistických známek, ale pro mě to má hned několik výhod:

  • Cena - Oproti tur.zn. za 30 Kč stojí Pidifrk jen 12 Kč, volitelně plus známka za 10 Kč.
  • Zápisek - Pokaždé, když si Pidifrk koupím, napíšu na něj aktuální situaci (počasí, zážitek,...) na památku.
  • Skladovací nároky - Nikdo mi nevymluví, že papírový obdélník se skladuje hůř než dřevěné kolečko.

Asi bych jich vymyslel i víc, kdybych se v tom chtěl vrtat, ale nejsem vyloženě odpůrce tur.zn., takže tohle stačí.
Dneska mě napadlo, protože mám Pidifrky polepený celý pokoj, že si je začnu evidovat a "píchat" si je do mapy. Dobře jsou na to uzpůsobené Seznamácké Mapy.cz, které po přihlášení dovolují ukládat pozice do tzv. "Baťůžku". No, a databáze byla po cca půlhodině na světě.
Pokochat se mou sbírkou můžete na obrázku níže.

Aktualizace 9.5.2015: Mapy.cz nově zavedly službu "navštívených míst", takže už si je nemusím ukládat do Baťůžku mezi ostatní. Aktuálně mám 38 Pidi.


Více o pohledech se můžete dočíst na oficiálním webu - www.pidifrk.cz. Cestování zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hloupé, vulgární a off-topic komentáře budou bez milosti smazány.